مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رودان

مدرسه علمیه حضرت ولیعصر(عج) شهرستان رودان در سال ۱۳۶۱ به همت و تلاش امام جمعه وقت شهرستان حضرت آیه الله جاویدان پایه گذاری  که مدت ۲سال شاگردانی را تربیت و طلابی را تحویل جامعه اسلامی راداده است . که در سال ۱۳۸۲ با تلاش و کوشش حجه الاسلام و المسلمین حسنعلی عدالت احیاء و همان بافت قدیمی تجدید بناء گردید و پس از چند سال در ۵ فاز به ترتیب مدرس ها و حجره ها، بخش اداری ، نمازخانه و سرویس بهداشتی و حمام و نیز کتابخانه، سالن غذاخوری و آشپزخانه و منازل اساتید و بالاخره فاز پنجم شامل سالن مباحثات و همایشها و نیز حجره هایی ساخته و هم اکنون فاز پنجم آن با ۹۰% پیشرفت در حال اتمام است.

در امر ساخت و ساز حوزه علمیه، مراجع تقلید حضرات آیات عظام مکارم شیرازی و سیستانی به ویژه مقام معظم رهبری حضرت آیه الله العظمی خامنه ای مدظله و چندین نفر از مسئولین نظام از رؤسای جمهور و استانداران نیز کمک های شایانی  به این حوزه مقدسه نموده اند.

هم اکنون با بیش از ۱۰ سال فعالیت از پایه اول حوزه در مقدمات هم اکنون تا پایه هفتم با بیش از ۸۵ طلبه و ۱۲ استاد و کادر آموزشی و مدیریتی حوزه علمیه مشغول فعالیت است که با اتمام فاز پنجم بیش از ۳۰۰ نفر ظرفیت خواهد داشت.

در ادامه پیشبرد اهداف حوزه با توجه به نیاز فرهنگی شهرستان امر ساخت و ساز استادسرا برای اسکان اساتید حوزه و طلاب ممتاز در دست اقدام است که واگذاری زمین آن از سوی اداره کل راه و شهرسازی استان به همت اداره راه وشهرسازی شهرستان به حوزه علمیه در مراحل پایانی است.