۱-تاریخچه ساخت مسجد:

از سال ۱۳۷۳ زمینی به مساحت ۶۳۰۰ مترمربع با کاربرد خدمات فرهنگی به متولی این مجموعه حجه الاسلام ومسلمین حاج شیخ حسنعلی عدالت که برای امر تبلیغ به این شهرستان عزیمت کرده بودند واگذار گردید.ابتدا بنای مقدس مسجد با طراحی قدس شریف پایه گذاری گردید که با کمک ها و عنایات مراجع عظام تقلید، خیرین و مردم منطقه  و نیز مسافرین و رانندگان عبوری از شهرستان در سال ۱۳۸۰به اتمام رسید.

۲-درمانگاه خیریه

درسال۱۳۸۲بنای درمانگاه خیریه شبانه روزی با همین نام مبارک و در کنار مسجد به قصد یاری رساندن به مردم محروم منطقه به ویژه کسانی که از نقاط دوردست به شهر مراجعه می نمایند،آغاز و در سال ۱۳۸۲به اتمام رسید و هم اکنون شامل بخشهای پزشکی عمومی و متخصص در رشته های مامائی، دندانپزشکی و نیز آزمایشگاه مجهز و کم نظیر و داروخانه شبانه روزی در استان مشغول فعالیت می باشد.

۳- مجموعه عباسیه:

در سال ۱۳۸۹ بنای مقدس دیگری در همین صحن و سرا با نام مقدس عباسیه پایه گذاری که شامل: حسینیه برای عزاداری و مراسمات مهم به ویژه دهه اول محرم و نیز ایام و لیالی قدر و دیگر مناسبتها مخصوص برای بانوان مکرمه در طبقه همکف در نظر گرفته شده و طبقه زیرین آن شامل کتابخانه و سالن چند منظوره  و  نیز طبقه فوقانی برای ایجاد مراکز علمی حوزوی و دانشگاهی  در نظر گرفته شده است که هم اکنون کمتر از ۵% اتمام، باقی مانده است.

۴- شهدای گمنام:

داخل مجموعه بزرگ که صحن و سرای آن بیشتر از سه هزار مترمربع با حصارکشی و نیز حوض بندی و فضای سبز که در بخشی از آن آرامگاه چند شهید گمنام بر معنویت آن افزوده است و مردم در مناسبتها و یا تعطیلات از معنویت این مکان استفاده می نمایند.

۵- پیش دبستانی و مهدکودک:

مرکز پیش دبستانی و مهدکودک لاله های عباس(ع) در بخش دیگری از این مجموعه است که تحت اشراف جامعه القران حاج آقای طباطبائی در قم به امر تربیت خردسالان با نگرش قرآنی و عقیدتی اسلامی فعال است و هم اکنون ۱۸۰نونهال مشغول به آموختن مسائل دینی و همراه با نیازمندیهای طبیعی خود هستند.

۶- پایگاه مقاومت:

بسیج سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در این مجموعه دارای پایگاهی است که از جهات فرهنگی و امنیتی به ویژه در مقاطع حساس نقش به سزائی در پیشبرد اهداف مجموعه ایفا کرده است.

۷- مجموعه خدماتی و فرهنگی:

بخش کافی نت مجموعه نیز در اختیار نسل جوان و نوجوان با دستگاه رایانه و مدیریت آشنا به سیستم خدمت رسانی را عهده دار می باشد.

۸-آشپزخانه:

آشپزخانه این مجموعه نیز با خدمت رسانی به مراسمات تا حدود ۳۰۰۰ طبخ می تواند جوابگوئی هیئات و مراسمات به ویژه در محرم و رمضان باشد.

۱۰- توزیع آرد و سبد کالا:

از همه مهمتر مجموعه و مسجد حضرت اباالفضل(ع) بیش از ۱۸۰۰۰ نفر از مردم محروم منطقه را تحت پوشش سبد کالا و توزیع آرد در مقاطع مختلف زمانی دارد که با یک سازماندهی خاص و گزینش نمایندگان خاص در اطراف و اکناف شهرستان و حتی در بعضی از شهرهای دیگر و نیز استانهای همجوار توانسته سهم به سزائی در یاری رساندن به مردم منطقه ایفاء کند.

۱۱- مسجدسازی:

مسجدسازی در روستاها و مناطق دور افتاده و کپرنشین از دیگر زمینه های فعالیت این مجموعه مقدس است تاکنون بیش از ۱۰ باب مسجد به متراژ۱۵۰۰متر مربع ساخته یا کمک رسانی شده است.

همچنین این مجموعه به یاری ساکنین بعضی از مناطق محرومی که نیازمند به ساخت سرویس های بهداشتی یا حمام به صورت عمومی و فاقد آن بوده اند به صورت گروههای جهادی اقدام نموده است

۱۲-تقدیروتشکر:

طول عمر و سلامتی برای مقام عظمای ولایت و مرجع تقلید و ولی امر مسلمین حضرت آیه الله العظمی خامنه ای و نیز حضرت آیه الله العظمی مکارم شیرازی وحضرت آیه الله العظمی سیستانی که نسبت به این مجموعه لطف داشته اند را از ایزد منان مسئلت داریم.

جا دارد از کلیه مردم ولایتمدار، انقلابی و مؤمنین و مؤمنات که در این امور خیر، این مجموعه و متولی آن را یاری می نمایند به ویژه جوانان غیرتمند این شهر تقدیر و تشکر و توفیق الهی برای آنان مسئلت گردد.